Cugetari 9

Experienta variaza direct proportional cu echipamentul distrus.
Fiabilitatea unei masini este invers proportionala cu numarul persoanelor care privesc la asamblarea ei.
Mai devreme, sau mai tirziu, pot sa apara cele mai defavorabile conditii de exploatare. Deci toate sistemele trebuie proiectate
astfel, incit sa reziste la cele mai defavorabile conditii de exploatare.

Echipamente identice, testate cu bine in mod identic, se vor comporta in mod diferit in industrie.
Masinile care se defecteaza pornesc de cele mai multe ori cind apare personalul de reparatie.
Partile interschimbabile ale unui echipament nu vor putea fi schimbate intre ele, fiindca nu se potrivesc.

Orice schimbare de proiect va fi solicitata dupa ce echipamentul a intrat deja in constructie.

In orice proiect ingineresc, daca se pot strecura erori, atunci ele se vor produce.

Orice eroare in calcul ingineresc se va produce astfel incit sa afecteze cel mai mult rezultatul final.

Fisurile in material nu apar decit inaintea inspectiei finale.
Un circuit electric cu autoprotectie va distruge in mod sigur alte circuite.

Tolerantele se vor cumula astfel incit sa faca imposibila asamblarea pieselor.
Orice cablu taiat prea lung se dovedeste a fi prea scurt.
Un gram de practica valoreaza cit un kilogram de teorie.

Masinile nu sint decit niste amplificatoare.
Masoara cu micrometrul.Fa semn cu creta.Taie cu toporul.
Nu poti repara ceva daca nu-i stricat.


Cea mai importanta functie a inginerului proiectant este sa faca lucrurile cit mai dificile pentru utilizatori
Pentru un biciclist, indiferent in ce directie o ia va fi la deal si impotriva vintului.


Mai sigura este o pasare in mina decit una care zboara pe deasupra capului.


Istoria nu se repeta, dar istoricii da.
Obiectele cad intotdeauna la 90 fata de pamint.


Inainte de a atinge podeaua, orice scula in cadere se va opri mai intii pe degetele de la picioare.
Nu poti cadea mai jos decit podeaua camerei.


Nu poti sti dinainte pe ce parte sa ungi felia de piine cu unt. Sansa ca ea sa cada pe covor cu partea unsa cu unt este
direct proportionala cu costul covorului.


Telefonul suna intotdeauna cind esti la baie, sau esti in fata usii de la intrare si iti cauti cheile ca sa descui usa.

O jucarie care nu se sparge poate fi folosita la spartul altor jucarii.

In America este important nu atit cit costa un obiect oarecare, ci cit de mult se poate economisi cumparindu-l.
Opulenta de la intrare este invers proportionala cu solvabilitatea firmei.
La coada cealalta se serveste mai repede decit la coada la care te-ai asezat.

Nimic nu arata atit de frumos cind este privit de aproape, ca atunci cind este privit de departe.
Intotdeauna ploua cind iti speli masina. Dar nu incerca sa speli masina ca sa ploua, ca nu merge.
Intotdeauna este greseala partenerului.

Este foarte simplu sa faci ceva complicat, dar este foarte complicat sa faci ceva simplu.

Orice solutie genereaza noi probleme.

Locul in care ajungi depinde de scaunul pe care stai.

Zimbeste... miine va fi mai rau.
Prima lege a managementului este ca exista.



Indecizia este baza flexibilitatii.

Orice este posibil daca nu stii despre ce vorbesti.
Nu crea nici o problema pentru care nu ai nici un raspuns.
Oricine poate lua o decizie daca are suficiente informatii. Un manager bun poate lua o decizie fara a avea informatii suficiente. Un manager
perfect poate lua o decizie fara a avea nici un fel de informatii.


Nu veni niciodata cu idei noi, care ti se pot da inapoi ca sarcini.
Pentru fiecare viziune exista o contraviziune, la fel de atragatoare.

Sedintele sint evenimente in care minutele conteaza, dar orele nu.

Toate marile descoperiri au fost facute din greseli. Cu cit fondurile alocate unei cercetari sint mai mari, cu atit mai mult timp
va lua comiterea unei greseli.

Vorbeste cu autoritate, chiar daca spui banalitati.

Rezolvarea a n+1 probleme necesita un timp dublu fata de rezolvarea a n probleme.

Rezolvarea a 90% dintr-o problema se face de obicei in 10% din timp, restul de 10% rezolvindu-se in 90% din timp.
Nimic nu este imposibil pentru cel care nu trebuie sa le faca singur.
Intr-o ierarhie, orice angajat tinde sa fie promovat pina la nivelul lui de incompetenta.

In timp, orice post va fi ocupat de un angajat incompetent sa rezolve problemele lui.
Munca ramine de obicei pentru cei care nu si-au atins inca nivelul de incompetenta.
Expert este cel ce stie din ce in ce mai mult despre din ce in ce mai putin, pina cind stie absolut totul despre nimic.

Expert poate fi oricine din afara orasului.
Loialitatea fata de superiori valoreaza mai mult decit calitatea muncii efectuate.
Orice angajat isi incepe serviciul de la nivelul competentei sale.

Supercompetenta deranjeaza mai mult decit incompetenta.
Generalizarea incompetentei este direct proportionala cu nivelele ierarhice spre care tinzi sa urci.


Un gram de imaginatie valoreaza cit un kilogram de competenta.

Nu te lasa atras in discutii contradictorii.


Pentru a cunoaste performantele unui agregat, inmulteste cu 0,5 datele furnizate de firma constructoare, respectiv cu 0,25
pe cele oferite de firma comerciala.

Este imposibil de a face ceva impermeabil la prostie, pentru ca prostii sint foarte ingeniosi.

Nu crede in miracole; bazeaza-te pe ele.

Progresul nu consta in inlocuirea unei teorii gresite cu una adevarata, ci cu una mai subtil gresita.

Orice problema mai mare contine una mai mica, care conditioneaza rezolvarea problemei mari.
Solutia unei probleme schimba natura problemei.


Pentru orice problema continind n ecuatii, vor fi intotdeauna n+1 necunoscute.
Este mai bine sa rezolvi o problema in mod aproximativ si sa afli adevarul cu o eroare de +10%, decit sa obtii o solutie exacta si
sa nu stii care este adevarul.

0 comments:

Post a Comment